Jeroen Giltaij Titus Zoon van Rembrandt ∗∗∗∗

Jeroen Giltaij Titus Zoon van Rembrandt recensie waardering en informatie over de inhoud van dit kunstboek. In november 2018 is bij Uitgeverij WBOOKS het boek over Titus zoon van Rembrandt van Jeroen Giltaij verschenen.

Jeroen Giltaij Titus Zoon van Rembrandt Recensie

De zoon van Rembrandt, Titus, is vaak het onderwerp geweest voor schilderijen en tekeningen van de van wereldberoemde schilder. Soms is het overduidelijk dat Rembrandt Titus afbeeldde, soms is er geen honderd procent zekerheid over. Aan de hand van archiefdocumenten, de kunstwerken en ander materiaal heeft kunsthistoricus Jeroen Giltaij het levensverhaal van Titus opgetekend.

Niet alleen is in het boek van Jeroen Giltaij Titus Zoon van Rembrandt de biografie van Titus te lezen, ook zijn alle kunstwerken opgenomen waarvan zeker is of waarvan het waarschijnlijk is dat hij erop is afgebeeld. Van elk kunstwerk heeft Jeroen Giltaij een uitgebreide omschrijving opgenomen en natuurlijk zijn er ook afbeeldingen van te bekijken. Als extra bijzonderheid zijn foto’s opgenomen van de inventarislijst van Rembrandt die een belangrijke bron vormen van dit boek.

Mooi uitgegeven en informatief boek over Titus als inspiratiebron van Rembrandt

Voor zover mogelijk is Jeroen Giltaij erin geslaagd, ondanks de berperkte informatie een mooi beeld te schetsen van Titus die al voor hij dertig werd is overleden. De opgenomen schilderijen en tekeningen laten ook zien dat Titus een belangrijke inspiratiebron was voor Rembrandt. Sterker nog, een aantal kunstwerken waarop Titus is afgebeeld behoren tot het mooiste werk van de wereldberoemde schilder. Jeroen Giltaij Titus zoon van Rembrandt is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Jeroen Giltaij – Titus zoon van Rembrandt

• Titel: Titus zoon van Rembrandt
  • Schrijver: Jeroen Giltaij (Nederland)