Jan Murphy Aan de slag met olieverf Recensie ★★★★

Aan de slag met olieverf van Jan Murphy is een praktisch boek dat de beginner op een heldere en duidelijke manier op weg helpt. Het boek is zeer praktisch van opzet en is mooi uitgegeven. Stap voor stap wordt de beginnende schilder ingewijd in de wereld van het werken met olieverf.

Aan de slag met olieverf helpt de beginnende schilder op een uitstekende en instructieve manier op weg
Stap voor stap wordt uit de doeken gedaan wat het schilderen met olieverf precies inhoud. Er is in het boek gekozen voor een vrij groot formaat waardoor de duidelijkheid en helderheid van de uitleg en tips beter tot hun recht komen. Voorbereiding, materialen, kleuren, gebruik van penselen, de basisbeginselen van de schildertechnieken, de onderwerpen en het gebruik van licht komen aan bod. Het is een boek voor de beginnende olieverfschilder en sterk is dat dit ook het gehele boek het uitgangspunt blijft. Zo is Aan de slag met olieverf een boek dat de beginnende schilder op een goede en instructieve manier op weg helpt. Jan Murphy – Aan de slag met olieverf is gewaardeerd met ★★★★ (uitstekend)

JAN MURPHY – AAN DE SLAG MET OLIEVERF

Tips, technieken en voorbeelden om te beginnen
– Titel: Aan de slag met olieverf
– Soort boek: schilderboek, schildertechniek
– Schrijver: Jan Murphy
– Origineel: Beginning Oil
– Nederlandse vertaling: Marjan Doets
– Uitgever: Kosmos Uitgevers
– Verschenen: 20 november 2017
– Omvang: 128 pagina’s (met illustraties)
– Uitgave: Gebonden Boek (groot formaat)
– Prijs: € 22,50
– Waardering: ★★★★ (uitstekend) Theo Jordaan
…Meer Informatie en Bestellen >

Flaptekst Jan Murphy – Aan de slag met olieverf
Aan de slag met olieverf is hét boek om kennis te maken met dit schildersmedium. De veelzijdige verfsoort biedt (startende) schilders oneindig veel creatieve mogelijkheden om een eigen kunstwerk te maken. Van de materiaalkeuze en basisprincipes als compositie en ontwerp, tot technieken als kleurenmengen; alles komt aan de orde. In de stap-voor-stapoefeningen kun je de geleerde technieken en tips in de praktijk brengen en verder ontwikkelen. Deze uitgebreide kennismaking met olieverf nodigt uit tot meer.

Bijpassende Boeken en Informatie
Nieuwe Kunstboeken Overzicht
Nieuwe Kunstboeken Recensies