Boek Iran Tentoonstelling Recensie ★★★★★

Boek Iran Tentoonstelling Recensie Waardering en Informatie. Van 17 juni tot en met 18 novermber 2018 is in het Drents Museum de tentoonstelling Iran. Bakermat van de beschaving te bezoeken. Op deze pagina kun je de catalogus boek Iran tentoonstelling recensie en waardering lezen.

Boek Iran Tentoonstelling Recensie

Boek Iran Tentoonstelling Recensie

Hoe vat je zo’n 10.000 jaar van beschaving samen in één tentoonstelling? Met deze uitdaging zijn de mensen van het Drents Museum aan de slag gegaan bij de samenstelling van de tentoonstelling Iran Bakermat van de beschaving. En worderwel is men er uitstekend in geslaagd om een mooie, sterker nog indrukwekkende tentoonstelling samen te stellen. Wat een rijke culturele geschiedenis met prachtige voorwerpen kent het gebied dat wij nu aanduiden met Iran. Zelfs de oudste voorwerpen van meer dan 7000 oud hebben een vitaliteit die je gezien de leeftijd nooit zou verwachten. En wat voor zo velen van ons geldt is dat we eigenlijk maar weinig afweten van de niet-westerse beschaving. Gelukkig opent deze tentoonstelling weer een luik dat zicht biedt op een cultuur met een ongelofelijke rijkdom en traditie.

Onmisbaar boek bij een prachtige tetoonstelling

Uitgeverij WBOOKS heeft in samenwerking met het Drents Museum weer de totstandkoming van het bijbehorende boek voor haar rekening genomen. Het is een prachtig, rijk geillustreed boek geworden dat nog veel meer inzicht biedt op de culturele geschiedenis van Iran. Specialisten in verschillende periodes uit de Iraanse geschiedenis hebben zorggedragen voor zeer lezenswaardige achtergrondartikelen die de Iraanse kunst en cultuur voor ons weten te duiden. Interessant, boeiend en onmisbaar als je geraakt bent door de tentoonstelling en, niet te vergeten mooi uitgegeven. Het boek is zelfs een genot om te lezen als je de tentoonstelling niet bezocht hebt. Het boek bij de Iran tentoonstelling: Iran De bakermat van de beschaving is gewaardeerd met ★★★★★ (uitmuntend).

Recensie van Theo Jordaan

Iran Bakermat van de beschaving

• Titel: Iran Bakermat van de beschaving