Lux Buurman Schilderboek Recensie Waardering

Lux Buurman Schilderboek Recensie Waardering ★★★★

Dit is een geweldig boek voor de schilderliefhebber! Het schilderboek is heel compleet en Lux Buurman beschrijft de schildertechnieken van de oude meesters alsof ze naast je staat en het rechtstreeks aan jou vertelt. Het schilderboek is zeer toegankelijk en Lux Burman heeft een prettig taalgebruik. De schrijfster maakt gebruik van 35 jaar ervaring in het geven van teken- en schilderles en dat is aan alles te merken.

Heel fijn om het schilderboek in de kast te hebben staan en regelmatig te kunnen raadplegen
Het Schilderboek is zeer compleet en behandelt bijna alle denkbare onderwerpen. In het begin is het boek vrij theoretisch en geeft uitgebreid uitleg over de verschillende aspecten van beeld en schoonheid. Hiermee ontstaat een mooie basis en context voor het meer praktische deel van het boek dat hierna volgt. Al snel worden de onderwerpen heel praktisch toepasbaar. De uitleg is stapsgewijs opgebouwd en duidelijk. De goed en heldere afbeeldingen zijn een uitstekende illustratie van het beschreven proces. En niet te vergeten, het schilderboek is prachtig vormgegeven; een mooi, groot, stevig en gebonden boek, vol met mooie afbeeldingen. Alleen het doorbladeren maakt je al blij! Heel fijn om het schilderboek in de kast te hebben staan en regelmatig te kunnen raadplegen. Het Schilderboek van Lux Burman is een echte aanrader dat is gewaardeerd met ★★★★ (uitstekend).

Recensie van Danielle van der Hoeven

LUX BURMAN _ SCHILDERBOEK
Geheime recepten van de oude meesters onthuld en beschreven
– Titel: Schilderboek
– Schrijver: Lux Buurman (Nederland)
– Soort boek: schilderboek, boek schildertechnieken
– Uitgever: Uitgeverij Komma
– Verschenen: 4 september 2017
– Omvang: 294 pagina’s (met afbeeldingen)
– Uitgave: Gebonden Boek
– Prijs: € 49,95
– Waardering: ★★★★ (uitstekend) Danielle van der Hoeven
…Meer Informatie en Bestellen >

Flaptekst Lux Burman Schilderboek
Rijk geïllustreerd, met humor geschreven en toegankelijk voor iedereen biedt dit Schilderboek een schat aan kennis en inzicht in de klassieke schilder- en tekenkunst. Vanuit een theoretische inleiding beschrijft kunstschilder en docente Lux Buurman stap voor stap de praktijk van het schilderen. Zonder terughoudendheid deelt zij haar kennis en ervaring en geeft zij de lezer letterlijk toegang tot de geheimen van haar atelier dat zij samen met haar echtgenoot en tevens kunstschilder, Ab van Overdam deelt. Het is een reis door het wonderland van het platte vlak, waarin aspecten als perspectief, anatomie en materiaalkennis, schildersrecepten en technieken aan de orde komen. Dit Schilderboek weet op unieke wijze praktische voorbeelden en hedendaagse inzichten te onderbouwen met bevindingen uit diepgaand onderzoek naar de klassieke schilderstechnieken, de specialiteit van het kunstenaarsechtpaar. Het boek speelt hiermee perfect in op de hernieuwde belangstelling voor het maakproces, het ambacht en de materialen van de klassieke schilder en tekenkunst.

Bijpassende Boeken en Informatie
Nieuwe Kunstboeken Overzicht >